Freitag, 24. Juni 2016

Weekend Reflections # 82

Einer der wenigen Binnenleuchttürme Deutschlands ist der Heliosturm auf einem Industriegelände in Köln-Ehrenfeld, wo im 19. Jahrhundert von den Helios-Werken komplette Elekrizitätswerke gebaut wurden. Der Leuchtturm war nicht nur ein Wahrzeichen der Firma, dort wurden auch Leuchtfeuer getestet und vorgeführt. One of the few inland lighthouses in Germany is the Helios-Tower at an industrial site in Cologne-Ehrenfeld, where complete power stations were built in the 19th century. The lighthouse was not only a symbol of the Helios company, there were also beacons tested and demonstrated.


Ursprünglich wollte der Besitzer des Geländes dort nach dem Abriss verschiedener Gebäude, die sich im Lauf der Jahre dort versammelt hatten, ein Shopping Center bauen. Glücklicherweise wurde das Vorhaben dank einer Bürgerinitiative gestoppt. Nun soll neben zwei Inklusiven Universitäts-Schulen eine Mischung aus Ateliers, Gastronomie, Handel und Wohnungen entstehen. Originally the owner of the site wanted to build a shopping center after the demolition of various buildings that had gathered there over the years. Fortunately, the project was stopped due to a citizens' initiative. Now in addition to two inclusive university schools a mix of studios, restaurant, retail and apartments will be established. Shared with James' Weekend Reflections - have a nice weekend!




Kommentare:

  1. Love the lighthouse and those are great reflections. Have a lovely weekend.

    AntwortenLöschen
  2. I like lighthouses and reflections so I love this post! :-)

    AntwortenLöschen
  3. Alternation of light and shadow.
    Great reflections.

    AntwortenLöschen